Olen oikein tyytyväinen itseeni. Olen tällä viikolla kerännyt enemmän opintopisteitä kuin koko viime vuonna. Kaikki on sujunut paremmin kuin olen odottanut, vaikka tenteissä onkin hieman jäänyt hampaankoloon. Tärkeintä on kuitenkin se, että olen ensimmäistä kertaa elämässäni päässyt todelliseen koulutyön makuun. Kolme tenttiä ja seitsemän esseetä yhdessä viikossa luulisi riittävän kelle tahansa; itse en ole edes yo-kirjoituksiin joutunut tekemään näin paljon töitä. Huomenna on vielä Dostojevski-tentti, mutta siihen valmistautuminen on jo ohi. Enää naatiskellaan. Tentin jälkee lienee aika elämäni ensimmäisille pikkujouluille. Kunnon nollaus on paikallaan ja nähdäkseni sen olen myös ansainnut. Tämän syksyn opintopistesaldoksi on muodostumassa komeat 37 pistettä.

Ai niin. Olen myös innostunut lukemaan runoja. Kaikenlaisia puolia sitä itsestään löytääkin. Luojalle kiitos ja onneksi jouluun on aikaa.