Jos mua on kusetettu, en anna sitä ikinä anteeksi. Joka tapauksessa näyttää siltä, että viimeistä edellinen viestini oli paskapuhetta, ja olen sittenkin lähdössä 10milaan. Mielipiteilläni ei ollut myöskään osuusjaossa mitään merkitystä, ja olen jälleen ankkurina, matkana tällä kertaa 16,8km.

10milakuvio on kokonaisuudessaan antanut seurastamme itselleni todella huonon kuvan, ja olen jopa yllättynyt, miten epäreilusti reissun suhteen on toimittu. Ykkösjoukkueiden etusijalle asettaminen on itsestäänselvää, mutta kakkosjoukkueessa pätevät täydet viidakon lait. Jotkut ovat etuoikeutettuja – toiset eivät, joitain kuunnellaan – toisia ei.

Minua ei saa ymmärtämään kakkosjoukkueen osallistumisen mielekkyyttä mitenkään. Kuten aiemmin jo sanoin, vain pari sen juoksijoista on potentiaalisia ykkösjoukkueen miehiä tulevaisuudessa ja tarvitsee siksi kilpailukokemusta. Kakkosjoukkue tulee lähettää vain siinä tapauksessa, että seurasta löytyy kymmenen innokasta, jotka omalla kustannuksellaan haluavat viestissä juosta.

Jos suoritukseni jälkeen joku kehtaa tulla avautumaan kiireestä, tai myöhemmin siitä, että tölkkejä on tyhjentynyt paria useampi, lupaan etten säästele sanojani. Nyt tuntuu vahvasti siltä, että tein syksyllä väärän valinnan, kun en jahkailultani saanut seuranvaihtoilmoitusta täytettyä.